Działania SEM to:
PPC Pay Per Click może być kampanią np. w
Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn, itp.
system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC (cost per click - współczynnik efektywności reklamy; jest to stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę) i CPM (cost per mille, z łac. mille – tysiąc, określany także jako CPT cost per thousand – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej).
formy reklamy online, które koncentrują się na usługach sieci społecznościowych . Jedną z głównych zalet tego rodzaju reklam jest to, że reklamodawcy mogą wykorzystywać informacje demograficzne użytkowników i odpowiednio kierować reklamy. Kierowanie na media społecznościowe łączy obecne opcje kierowania (takie jak kierowanie geograficzne czy kierowanie behawioralne), aby umożliwić szczegółową identyfikację grupy docelowej . W przypadku kierowania na media społecznościowe reklamy są dystrybuowane do użytkowników na podstawie informacji zebranych z profili grup docelowych.