Frazy kluczowe:
brandowe
ogólne
long tail (długiego ogona)
typowo informacyjne
odnoszą się zazwyczaj do unikatowej nazwy firmy. Unikatowa nazwa jest łatwa dla Google do dopasowania do danej strony. Gdy jednak nazwa firmy jest podobna lub taka sama jak nazwa innej działalności wtedy osiągnięcie pierwszego miejsca w wyszukiwarkach wymaga podjęcia odpowiednich działań na frazie brandowej. (przykład nazwy brandowej - GOJAMA)
są najtrudniejsze do pozycjonowania, są to frazy popularnie wyszukiwane. Są one dobre dla dużych firm, mniejsze podmioty powinny skupić się na innych skuteczniejszych dla nich rozwiązaniach. (przykład frazy ogólnej - pozycjonowanie)
są bardziej precyzyjne i na nich powinny skupić się mniejsze podmioty. Określają one szczegółowo produkty lub usługi, mają mniejszą konkurencję i istnieje ich duża różnorodność. Liczba wyszukań jest mniejsza niż fraz ogólnych, jednak prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi na stronę jest dużo wyższe. (przykład frazy long tail - usługi pozycjonowania firmy Gojama)
które wykorzystuje się w celu generowania ruchu nastronie używając ich w Social Media. (przykład frazy informacyjnej - województwo pomorskie)
Audyt indeksowania witryny obejmuje
Metody zwiększania efektywności indeksowania
Crawl budget:
liczba stron lub adresów URL z witryny, które Googlebot po uwzględnieniu Crawl Rate i Crawl Demand może poddać crowlingowi. Aby Googleboty mogły łatwo znaleźć i indeksować strony, tworzy się sitemap. Do optymalizacji indeksowania przez Google służy ustawienie Site Search Settings w Google Analytics.